Porosi nga Rumi
Përmallimi
Dimri bie në ne
që pranvera të sjell një lindje të re.
Qaj lotët!
Lejo përmallimin!
Mallëngjimi sjell dorëzimin
dhe nga thellë një dëshirë të bëhesh i Lirë
A Nuk Të kam Thënë?
A nuk të thashë, “Mos shko atje; Unë jam shoku
yt.
Në këtë mirazh të ekzistencës, Unë jamë burimi I
Jetës.”
Edhe në qoftë se zemërimi të dërgonë
Njëqind mijë vite largë,
Në fund do të kthehesh, sepse Unë jamë caku yt.
A nuk të thashë, “Mos u kënaq me
Trajtat e tokës;
Unë jam dizajneri I dhomës intime që
Të sjell kënaqësinë tënde.”
A nuk të thashë, “Unë jamë deti, dhe ti je një
peshk
I vetëm.
Mos rri në tokë të thatë; Unë jamë deti yt
I dëlirë.”
A nuk të thashë, “Mos bie
Në kurthë, si një zogë I pandihmuar;
Unë jamë fuqia e fluturimit – këmbët dhe
Krahët e tu.”
A nuk të thashë, “ Ata do të zbrapsin dhe
Do të bëjnë të ftohtë;
Unë jam zjarri yt dhe dëshira e ngrohtë”
A nuk të thashë, “Ata do ti mbjellin kualitetet
e
Derisa ti të harrosh se kualitetet më të mira
janë këtu.”
A nuk të thashë, “ Ti nuk e din nga
Cili drejtim
Punët e tua janë renditur.”
Unë jamë Krijuesi përtej drejtimeve.
Në qoftë se drita është në zemrën tënde, gjej
udhën për në shtëpi.
Në qoftë se je nga Zoti, njihe Mbështetësin tënd.
Shto nevojen
Shpirti i miut nuk është asgjë më shumë se një grimcues.
Miut i është dhënë një mendje
në proporcion me nevojat e tij
sepse pa nevojë, i Gjithë-Fuqishmi
nuk i jep kujtë asgjë.
Nevoja, pra, është rrjeti për të gjitha gjërat që ekzistojnë:
Një person ka mjete në proporcion me nevojën e tij.
Prandaj, shpejt, shto nevojën tënde, o nevojtarë,
që deti e bollëkut
të ngre dallgë në butësi-dashurie.
Mathnawi II, 3279-80; 3292
Afrohu
Me c’fardo që dëshiron të martohesh,
Shko, mbushe veten me atë e dashur,
Merr formën dhe kualitetet e tij.
Në qoftë se dëshiron dritën, përgadite veten
ta marrësh atë; po të dëshirosh të jesh larg nga Zoti,
ushqeje egoizmin tënd dhe largohu.
nga ky burg I rrënuar,
mos kthe koken larg nga Ai që të do,
por përkulu me
adhurim dhe afrohu.
Mathnawi I, 3605-07
Krahët e Dëshirave
Njerëzit janë hutuar nga objektet e dëshirave,
dhe mandej pendohen nga epshet në të cilat
e kanë zhytur vetë-veten,
sepse jane dhënë pas një fantomi
dhe janë larguar edhe më larg Realitetit
se sa qe ishin më parë.
Dëshira jote për një iluzion është nje krah
me anë të të cilit kërkuesi mund të ngritet
Tek Realiteti.
Kur je dhënë mbas një epshi , krahu yt
bie;
Bëhesh I caluar dhe ajo fantazi të ikën.
Ruaje krahun dhe mos u jep pas këtyre epsheve,
në mënyrë qe krahu I dëshirës të të bart
gjer në Parajsë.
Njerëzit imagjinojnë se po e kënaqin vetë-veten,
por në fakt po I thyejnë krahët e tyre
për hir të një iluzioni.
Mathnavi III, 2133-38
Si e Ke Shpenzuar
Jetën
Në Ditën e Ringjalljes Zoti do të pyet,
Gjatë kësaj kohe që të dhashë,
Cka ke prodhuar për Mua?
Me c’farë pune e ke arritur
Fundin e jetës tënde?
Për c’farë qëllimi buka
Dhe fuqia jote janë konsumuar?
Ku e ke shpenzuar shikimin në sytë e tu?
Ku I ke harxhuar të pesë shqisat?
Ti e ke shpenzuar, shikimin, dëgjimin,
Intelektin
Dhe substancat e dëlira hyjnore;
C’farë ke blerë nga toka?
Të kam dhuruar duar dhe këmbë si lopatë dhe
shatë,
Për të prashitur dheun e punëve të mira;
Kur u bënë ato vetë ekzistente?
Mathnawi III, 2149-53
Esenca e të gjitha shkencave
Në qoftë se e njeh vlerën e cdo artikulli të
mallrave,
por nuk e njeh vlerën e shpirtit tënd,
I tërë mundi mund të jetë I kotë.
Ti arrite të njohësh yjet fatëmir dhe
ata fatëkeq,
por për vete se di në
je me fatë apo pa fatë.
Kjo, kjo është esenca e të gjitha shkencave –
qe të kuptosh se kush do të jesh
kur Dita e Llogarisë të arrijë.
Libri nuk është jastëk
Recito këtë tekst.
Nuk I kam krijuar xhindët dhe njeriun
për asgjë tjetër vetëm që të më adhurojnë Mua. 51-56
Objektivi finalë I kesaj bote nuk është
asgjë më shumë se adhurimi hyjnorë.
Edhe pse objektivi kryesorë I librit
është njohuria të cilen e përmban
mund ta përdoresh edhe si jastëk që të pushosh në të;
të shërben edhe për atë punë, gjithashtu.
Por që të jetë jastëk, nuk ka qenë qëllimi I vërtetë.
Ne të vërtetë ishte destinuar për të mësuar,
dhe për njohuri
si dhe dobitë që burojnë nga këto.
Rrobat
Kur njëri është shumë i preokupuar me diçka,
Ai është i pavetëdijshëm për dhimbjen në atë moment.
E përmend këtë pandjeshmëri ndaj dhimbjes
Që ta dish se si
Trupi I përngjanë rrobave.
Shko kërkoje atë që ka veshur rrobat;
Mos e puthë një copë të rrobës.
Mathnawi III, 1610
Pse po e mjelë tjetrin
Zhvishe veshjen e krenarisë nga trupi yt:
në mësim, vish rrobat e përuljes.
Shpirti e merr nga shpirti njohurinë
e përuljes,
jo nga librat apo fjalimet.
Edhe pse misteriet e përuljes shpirtërore
janë brenda në zemrën e kërkuesit,
ajo ende nuk posedon njohurinë e këtyre
misterieve.
Lere le të pret derisa zemra e saj të zgjerohet dhe mbushet
me Dritë:
sepse kemi vënë iluminim aty,
Ne e kemi vënë zgjerimin në zemrën tënde."
Kur je një burim i qumështit,
përse po e mjelë një tjetër?
Një fontanë e pafund e qumështit gjendet brenda në ty:
Pse po kërkon qumësht me enë?
Ti je një liqe me një kanal që shkon në detë:
bëhu i turpshëm të kërkosh ujë nga liqeni;
se a nuk ua zgjeruam ne gjoksin tuaj...?
Prapë, a nuk e zotëron zgjerimin?
Pse endesh andej sikur një lypës?
Kuptoje zgjerimin e zemrës
brenda në ty,
që të mos pyetesh me fjalt,
A nuk sheh? (K. 51:21).
Rubin
Në çajin e mëngjezit i
dashuri e pyet të dashurën,
"Kë e
do më shumë, veten apo mua?"
"Që nga koka e deri në fund të këmbëve unë
jam bërë ti.
Asgjë nuk mbeti nga unë, pos emrit.
Tu plotsua dëshira. Vetëm ti ekziston.
Unë u zhduka sikur një pikë e uthullës
në oqeanin e mjaltës."
Një gurë që u bë rubin
është mbushur me kualitetet e diellit.
Asnjë pikë gurëzimi nuk mbeti aty.
Në qoftë se e don vetë-veten, e donë diellin.
Dhe në qoftë se don diellin, e don vetë-veten.
Nuk ka ndryshim në mes të këtyre dy dashurive.
i vetë-vetes.
Jo një por dy ekzistojnë.
Guri është i errët dhe i verbër ndaj dritës se ditës.
Në qoftë se don vetë-veten, është tradhtarë: me intensitet e
reziston
diellin.
Në qoftë se thotë "Unë,"
është krejt errësirë.
Faraoni shpall veten hyjnorë dhe shkatërrohet.
Hallaxhi e thotë të njëjtën dhe shpëtohet.
Njëra Unë mallkohet,
tjetra bekohet.
Njëra Unë është
guri, tjetra kristal.
Njëra armik i dritës, tjetra reflektim i
saj.
Në konshiencën më të thellësishme, jo përmes ndonjë
doktrine,
është një me dritën.
Puno në kualitetet e tua të gurit
dhe bëhu i shëndritshëm si një rubin.
Praktiko refuzim-vetes dhe prano vështirësitë.
Gjithmonë shiko jetën infinite kur e len veten të vdesësh.
Gurëzimi yt do të zvogëlohet:
Natyra jote e rubinit do të rritet.
Shenjat e vetë-ekzistencës do ta lëshojnë trupin,
dhe ekstaza do të dominojë.
Bëhu i tëri dëgjim sikur një vesh dhe fito një
vathë rubini.
Gërmo një bunarë në tokën e këtij trupi,
madje edhe para se bunari të gropohet,
lere Zotin ta sjell ujin lartë.
Rri gjithnjë në punë duke gërryer baltën
nga bunari.
Tek të gjithë që vuajnë,
këmbëngulja sjell pasurinë.
Profeti ka thënë qe secila sexhde e
faljes së namazit
është një trokitje në derën e parajsës.
Kur ndonjëri vazhdimishtë troket,
lumturia gjithnjë e shfaqë fytyrën e buzëqeshur.